Krossat glas

Igår jobbade jag mellan 12 och 22. Ett långt pass men jag hade ett skönt schema och en av kunderna på dagen var inte hemma vilket resulterade i att jag fick göra pappersarbete på kontoret. På kvällen var det väldigt lugnt till en början men slutade ganska hektiskt. Men det var riktigt kul att jobba igår :)




När jag kom hem var jag riktigt trött och somnade vid midnatt. Lillan kom in till oss vid 04. Hiskeligt tidigt. Hon fick en hostattack som inte ville släppa. Så hon och jag gick upp och drack vatten och tittade på mamma mu och läste en bok som jag har köpt på årets bokrea.


Efter knappt fyra timmars sömn var jag stentrött. Tålamodet och energin var nere på noll, nästan minus. Så jag tog lillan i handen och gick till sängen. Efter en del jockel och mockel somnade hon om! Halleljuja!!!
Jag vaknade av ett krasch. Eller klirr eller hur man ska förklara ljudet. Ett glas som gått sönder lät det som. Så jag kastade mig upp ur sängen (lillan låg inte kvar) och ropade efter lillan. Hon vart superledsen av rädsla när glaset gick i tusen bitar. Men hon lugnade sig väldigt snabbt. Jag satte henne i köksstolen och dammsög och plockade bitar.


Ett av glasen som maken fått i studentpresent var det som hade pajat. Ajaj, men det är sånt som händer. Bara tur att hon inte gjorde sig illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0