Snart frisk

Äntligen går det åt rätt håll, peppar peppar. (Bara för att jag skrev den meningen fick lillan en ordentlig hostattack).
Maken har ju varit iväg på simtävling hela helgen så vi har haft egentid jag och lillan. Hur mysigt som helst även om jag har försökt att ducka för att få alla hostningar i nyllet.


Myspys med lillan. När jag skulle laga mat satt hon i sin köksstol. Jag fixade och donade med maten och pratade lite med henne. Helt plötsligt var hon väldans tyst så jag vände mig om och kollade, då hade hon somnat i stolen. Lilla pluttan ❤️ Så jag bar in henne till hennes säng och så fick hon sova en stund. Tyvärr avbröts hennes sömn av en hostattack men det gjorde henne bara mer myspysig sen.


Lillan har tjatat om att få måla naglarna. Hon hittade mitt nagellack på bordet och jag visade vad det var genom att måla mina naglar. Då ville hon också ha. Hon sprang runt med den där flaskan och viftade och duttade mot naglarna och sa måla måla. Jaja, jag målade. Efteråt kändes det som om jag hade gjort något dumt men hon är så nöjd attt jag inte kan vara ledsen över det där längre. Det kändes bara så stort. Jag är nöjd över att hon nöjde sig med tånaglarna iaf och inte ville ha mer än så. 


Lillan var lite tröttare än vad hon ville erkänna idag. Hämtade kudden och kramade den hårt. Hon låg och myste på golvet och precis när jag trodde att hon hade somnat skuttade hon upp och sprang runt.
När hon väl skulle sova sen hann jag bara lägga ner henne på huvudkudden och sen var hon i drömmarnas land. Underbart!!


Eftersom att Nattningen gick så bra firade jag med ett glas vin. Det blev över från igår och än finns det en liten skvätt kvar. Får se när den skvätten tar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0