Alvedon

Jag var till läkaren igår. Skulle prata om min onda axel.
Han frågade lite om dittan och dattan, klämde och kände och så fick jag stå och vifta med armarna. När han klämde så gjorde det ont. När jag viftade gjorde det ont och när vi gjorde några tryck/dra övningar så gjorde det ont. 
ont ont ont....
Han konstaterade att det förmodligen rörde sig om en inflammation i muskulaturen. (uppfattade jag det som iaf). Jag blev sjukskriven i två veckor och har fått alvedon som ska tas åtta gånger om dagen.
Läkaren sa även att jag skulle gå på sjukgymnastik. Ringde till dem och fick en tid några dagar efter det att sjukskrivningen tagit slut. Får se hur det blir med det. =)
 
 
2 till frukost
2 till lunch
2 till eftermiddagen
2 till kvällen/natten
 
Kommer ju käka mig mätt på alvedon!!!

Enda fördelen med att gå och köpa alvedonen var att jag hade 50% rabatt. Så burken vart väldigt billig. Billigare än att köpa ett vanligt paket med alvedon.
 
Sen köpte jag även en salva till fötterna. När jag drog bonuskortet sa han i kassan att jag hade 30 kr att dra av om jag ville. Ja tack!!!
Så två grejor fick jag med mig från Apoteket, Fett nöjd!
 

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Bra gjort - dock hade jag betalt mer om jag vetat att inflammationen försvunnit imorgon, skönt att du gick till doktorn, måste lillan vara hemma nu!?!??!

Svar: De har inte sagt något om att jag ska ha henne hemma. Så hon får gå till föris som vanligt
Petra

2014-01-09 @ 12:35:13
Postat av: lillasyster

Bra gjort - dock hade jag betalt mer om jag vetat att inflammationen försvunnit imorgon, skönt att du gick till doktorn, måste lillan vara hemma nu!?!??!

Svar: Jag hade oxå betalat mer om inflammationen försvunnit på momangen. =)
Petra

2014-01-09 @ 12:35:14
Postat av: Frida

Är du sjukskriven har M rätt att gå till förskolan som vanligt.

Svar: Vad bra! De vet om att jag är sjukskriven och de har inte sagt något om att hon är där. Hon kommer dock att få gå 9-15 nästa vecka istället för 10.30-17.30. Alltid något. =)
Petra

2014-01-10 @ 19:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0