Vilken tur

Det är verkligen tur att jag inte skrev ut min tanke om att blogga varje dag förra året. Vid nyår tänkte jag att det skulle vara mitt nyårslöfte. Men med tanke på hur sporadiskt jag har bloggat på senaste tiden är det sån tur att jag inte gjorde som jag tänkte =)

det är så varmt om dagarna att jag inte orkar med så mycket. Lunch äter jag så klart och fixar lite smått och gott men annars står det stilla. Fönstrena är öppna konstant, även i lillans rum är fönstret öppet på natten. Har märkt att hon sover mycket bättre då. Jag tänkte först att hon kanske kunde störas av ljud utifrån men tydligen inte. När hon väl sover så sover hon riktigt gott. Hon vill gärna vara vaken länge på kvällen och ibland kommer hon inte i säng förrän kl 22 och ibland ännu senare. Men hon kompenserar genom att sova länge på morgonen då =) 
Igår kväll kom hon i säng tidigt och vaknade runt halv åtta. 

Vi har badat en del jag och lillan. Maken badar inte så gärna :P I västerås var lillan och jag till lögarängsbadet och badade en dag och då åkte vi de stora rutchkanorna. Lillan gillade det men var nog lite skrajsen på samma gång. Sen har vi varit till badet här hemma några gånger. Lillan har varit helt galen och hoppat från bryggan och vågat doppa huvudet. Det har varit svårt att ta henne därifrån. 

Ska kasta in lite bilder också så klart.

Vi har ätit av våra egna jordgubbar. De var lite annorlunda smak på dem. Inte alls så där söta som jag trodde. Men det känns ändå som en lyx att ha jordgubbar på balkongen. =)

 
Lillan brukar hjälpa mig att vattna blommorna och tomaterna och jordgubbarna och kryddorna.
Igår när jag lagade mat tog jag färska kryddor från balkongen. Också lyx!!


Behöver jag ens nämna att det har varit VAAAAARMT?!


Systeryster och jag stod loppis i två dagar. På lördagen (helgen som nyss var) stod vi i solvalla och på söndagen på täby loppis. Söndagen var spännande då det kom världens storm mitt under dagen och alla flydde fältet. Jag har aldrig blivit så blöt utan att duscha eller bada förut. Mina kläder var dyngsura och jag var blöt genom ALLA kläder. Men det var så kul och så häftigt med väderomslaget. Min make tog en superhäftig bild på en stor blixt (som jag tyvärr inte har tillgång till). 

En sista bild med lite rolig information sen...


Lillar har börjat gå på pottan på allvar. Hon får en krona varje gång hon kissar eller bajsar på pottan och den pengen lägger hon i en spargris. Sen ska hon få köpa något kul till sig själv för de pengarna. 
Hon har börjat vägra blöja och har blivit duktigare på att säga till när hon behöver kissa. Så idag gick vi till förskolan utan blöja!!! Får se hur det går. Hon fick med sig ombyteskläder om det skulle ske en olycka eller två. Får se hur det går. Ska bli spännande att se vilka kläder hon har när hon ska hämtas. 


Ett stycke stolt mamma <3

Kommentarer
Postat av: mormor

duktig flicka my alltså inte du kan du inte kopiera från fb blixten ligger ju där kristoffer har ju lagt in den

2014-07-30 @ 17:42:23
Postat av: mormor

duktig flicka my alltså inte du kan du inte kopiera från fb blixten ligger ju där kristoffer har ju lagt in den

Svar: Haha ja hon är duktig! Smart att kopiera hans bild. Det tänkte jag inte ens på :)
Petra

2014-07-30 @ 17:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0