Ögoninflammation

Lillan har fått sin första ögoninflammation. Det började i ena ögat i morse och sen under kvällen har det andra ögat blivit inflammerat. Inte så fräscht. Bara att tvätta händer extra noga så att jag slipper bli drabbad jag med. 

Förutom ögoninflammationen har vi haft det mysigt i Västerås i några dagar. Ska hem en kort vända och sen komma tillbaka till gurkstaden. 

Jag och lillan har umgåtts mycket med min syster. 


Igår tittade vi på sniglar, 


Och på en död fågel (bara jag som tittade och sen tog bort).


Tittade på blommor.


En del blommor blev vattnade.


Vi har kört en del bil :)


Plockat rabarber och gjort en rabarberpaj som åts tillsammans med mormor och morfar. Min första rabarberpaj :) jag vart nöjd!!


Lillan har blåst såpbubblor.


Jag och systeryster hade pluggkväll.


Läsa om svampar är spännande. 


Ännu mer spännande är vattenmolekylen. 


Lillan busade järnet med sin pappa på morgonen.


Spelade bilbingo och vann inget. Lillan däremot vann choklad på chokladhjulet. 


Dagen avslutades med en uppfriskande promenad med syster och mamma. 

Vi har gjort lite bus trots inflammation i ögonen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0