Läkarbesök

Jag hade sjukgymnasten idag kl 10. Det har varit bokat sen länge. 
Lillans hosta vart värre under natten och hon fick feber. Så jag ringde doktorn för tips och råd och mer hostmedicin. Hon fick en tid hos läkaren, kl 10!!! 
Så maken fick ta lillan till läkaren medan jag var hos sjukgymnasten.

Lillan fick andas i inhalator och fick någon spruta eller vad det nu var han sa. Jag hängde inte riktigt med där tror jag. Hon satt så stolt med sina bamseklistermärken när jag kom så det var ganska lugnt med henne fast det syntes att hon hade gråtit.

Maken stannade kvar hemma tills lillans nya mediciner gick att hämtas ut på Apoteket. Hon har fått en typ av inhalator och tillhörande mediciner. 



Barnanpassad mask :)



Den ser så glad ut. Lillan har provat att ha den framför ansiktet och tyckte att det var lite spännande.


Här är själva medicinerna. Den blå är vid hostattackerna som inte släpper och den orange är morgon och kvälls medicin. 

Detta ska dock bara tas vid behov och framförallt om hon är förkyld.
Lilla pluttan. Jag ville slippa sånt här men bättre att hon får medicin och mår bra än att hon hostar sig gul och blå. 


Nu har jag kokat pryttlarna så att de är redo att användas vid nästa hostattack!


Ligger på tork :) 
Hoppas att förkylningen går över snart och att vi slipper använda medicinen så mycket!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

mmm, se till att få en remiss till barnallergi =) Förkylningsastma!!

Svar: Jag trodde vi skulle fått det denna gång men får vara mer på till nästa besök.
Petra

2014-03-12 @ 16:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0