Växter

Jag plockade lite sticklingar hos mamma och pappa i helgen. Jag har tänkt att jag ska göra det varje gång jag har varit där den senaste tiden men det har aldrig blivit av. Men nu har jag kommit till skott och tagit hem skotten.


Det såg så fint ut när sticklingarna stod i varsitt champagneglas.


Men efter lite googlande insåg jag att sticklingar ska planteras i jord. Jag som var helt bergis på att de skulle stå i vatten ett tag. Eller så kan man göra hur som haver, vad vet jag. Dör de är det inte hela världen.


Alla sticklingar är planterade i såjord. Lite längre fram ska de planteras om i vanlig blomjord eller liknande. 


Lilla växthörnan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det avokadokärnan som är så lång?

Svar: Japp. Den har skjutit i höjden väldigt fort. Nu börjar bladen bli riktigt stora och fina oxå. =)
Petra

2014-03-19 @ 22:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0