Pysseldag

Förra året var jag iväg med svärmor och gjorde kransar. Det var så kul så och jag gjorde ännu flera sen när jag var hemma igen. 

I år åkte även lillasyster med och lillan. 
Lillasyster gjorde en stor krans som blev riktigt fin. 


Hon använde upp ca 95 % av allt granbarret till sin. Haha! Men det gör så klart inget :)

Jag gjorde två kransar, lite mindre än syrrans.


Här är den första som jag varvade granbarr och tallbarr med. Den skulle mamma eller mormor få.


Här är min krans. Jag fick ta barr från någon annan. De hade tagit från sin växt i trädgården och skulle ändå kasta det om det inte användes. Vart riktigt fint med det ljusa runt ramen :)
Hittade några få kvistar gran och tog lite mossa. Det blev riktigt fint tycker jag. 


Vår krans hänger redan på dörren. Satte dit den så fort vi kom hem.

Väl hemma gjorde jag iordning de blomgrupper som mamma och mormor ville ha. 



Mammas fick bli med en amaryllis och en hyacint. Ska pynta krukan sen.


Mormor som hade en mycket större kruka fick två hyacinter, en julstjärna och en amaryllis.

Lillan valde färger på hyacinterna och vilken som ska sitta vart. Jag har ingen aning om vem som fick vilken färg. Det får bli en överraskning.

Utöver blomgrupperna planterade jag även om lite avokadokärnor och en ampellilja. 

Vi gjorde iordning adventsljusstaken också. Fyllde formen med mossa och sen fick lillan sätta dit svampar och tomtar och sånt.



När jag sen ändå var i farten satte jag upp julstjärnan i köket och adventsljusstakarna i vardagsrummet.



Måste dock köpa en ny glödlampa till julstjärnan för den var tvärdöd. 
Iofs är alla våra glödlampor slut så vi måste fylla på förrådet med lite extra :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0