Ullared 2014

Äntligen har jag landat i fåtöljen efter helgens bravader. Jag, mamma och lillasyster for på lördagen till Göteborg. Vi gick på Lisebergs julmarknad och tittade, spelade, frös och shoppade. 


Det var himla många lampor överallt. Riktigt fint var det och härlig stämning.


Vi funderade en kort stund på hur många lampor det var i trädet. Kom fram till att det förmodligen var omöjligt att räkna dem. 


Vi åkte rulltrappor som lyste blått och vi såg ut som smurfar alla tre.


Lillasyster som inte ens äter godis vann två kilo gott och blandat. Maken tackar så gott för påsarna han fick :)

Vi åt middag på en av restaurangerna inne på Liseberg och sedan for vi mot Varberg för att sova för natten. Lillasyster tjuvstartade sovandet och tog sig en tupplur i bilen.

Framme i Varberg var det lite halvknepigt att hitta fram till vandrarhemmet men till slut hittade vi rätt. Vi sov i en fästning :)



Rummet från ena sidan. Sorry lillasyster för bilden på dig men den andra som finns på dig är inte så supersmickrande.


Ganska avlångt rum. Rätt så skönt att det var tre vanliga sängar och inga våningssängar.


Detta var allt som fanns. Alldeles lagom. Så dit skulle jag verkligen kunna åka igen. Vore trevligt att se hur det ser ut på sommaren. Fästningen låg precis vid vattnet och hamnen. 


Söndag morgon var vi uppe med tuppen. Åkte mot Ullared kl 07.00. Vi var framme strax efter halv åtta. 
Jag sprang och hämtade tre kundvagnar så jag kunde ställa mig i kö. Mamma och lillasyster segade sig :P det var bra att jag skyndade mig lite för kön blev snabbt lång.


Tog kort på lillasyster. Man ser i bakgrunden att vi ändå var en bit i från entrén. De öppnade dörrarna till affären strax inna åtta. Vilket var snällt så man slapp frysa.


Här är ett av mina fynd från dagen :) 

Klockan nio möttes vi upp för att äta frukost.


Jag åt pannkakor med sylt o grädde till frukost. Och drack te.



Efter några timmars shopping var vi äntligen klara. Jag har hittat både det ena och det andra. En del onödiga saker så klart men sånt som jag ändå ville ha.
Jag höll min budget och det är jag nöjd med :)


Ett av dagens köp, en rosa julstjärna. Lillans önskemål och tyvärr fanns det en rosa stjärna. Tycker det rosa skär sig mot det röda i sovrummet men skitsamma. Nu fick hon välja och därför är det så här. Hon är väldigt nöjd iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0