Back to life

Så var vi igång med våra vardagsrutiner igen. Jag jobbar sent och maken sköter nattningen av våran illbatting. Så klart har han haft världens lyx då hon somnat kl 17 eller 18 i veckan. Och sedan vaknat lagom till det jag har ätit kvällsmål och skrikit och gnällt. 
Lillan började på förskolan igen i måndags. Hon har älskat det. Som hon har saknat förskolan och sina vänner. Alla aktiviteter är igång igen och det är full rulle. Inte undra på att hon blivit så krasslig. Eller ja, nu låter det värre än vad det är men hon har varit förkyld under semestern och sen har det legat lite halvdolt och grott. Men nu har det brutit ut ordentligt. Hon har hostat mer och mer för var dag under denna vecka. Igår och idag har det ökat ännu mer. Även lärarna på förskolan påpekade att hon hostade mycket igår. Så hon fick stanna hemma med mig idag (det var ändå planen från början). 

Idag har hon hostat non-stop nästan. Vi har farit och flängt som dårar och jag hade besök hos sjukgymnasten och vi har varit i affärer. Så nu ligger hon utslagen. 
Hon började skaka lite på kvällen. Jag trodde först att hon var bajsnödig och frågade om hon behövde bajsa, men fick ett högljutt nej till svar. Sen såg jag på benen och armarna att de var alldeles knottriga, hon frös! Hon frös för hon har feber. SUCK! Självklart när maken är iväg på annat. 

Så jag ringde till jobbet för att vabba imorgon. Men ska jobba på söndag då maken får ta hand om henne. Trist att hon ska bli sjuk nu. Men hellre nu under helgen så hon kan vila ordentligt och kanske är pigg på måndag igen. Håll tummarna!

Jag själv hostar en hel del. Inte alls lika mycket som lillan men ändå. Det känns som en boll som sitter fast i lungorna typ. Irriterande att det inte vill släppa riktigt än. Är annars riktigt kry. Men den där bollen gör det svårt att andas ganska ofta så det blir mycket extra medicinering för min del.

Njuter av härligt gott te. 

Mums så gott och jäklar i min låda vilken snygg mugg jag har!! Bästa köpet ever!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0