Bra dag

Jag har haft en riktig bra dag. Fick lite sovmorgon, kramades extra länge med maken och hade allmänt pusskalas med lillan :) det var morgonkvisten det. 

Sen åkte maken till Örebro för simtävling och jag och lillan tog oss ut till lekparken.


Full fart!


Hon hade ingen blöja på sig. Det var blött överallt på grund av allt regn som kom i morse men det gjorde inget då lillan körde på som vanligt. 


Tittade på en ekorre som skuttade runt bland träden. Den satt och mumsade på ett äpple. Lillan sjöng ekorren satt i granen och lekte sen vidare.



Jag njöt av solen medan lillan lekte rövare :)

Sen in, laga mat och äta och sen slocknade lillan. Hon sa bara att hon var trött och skulle ha nappen. Visst, hon fick nappen och lade sig i sängen. Hon låg där en stund men kom upp igen. Hämtade sin kudde och gick sen tillbaka till sängen. Efter en liten stund hörde jag välbekanta snarkningar. Hon var rätt så utslagen. 

Träffade syster för en promenad och sen träffade jag K med dottern H. Vi lekte i deras lekpark och sedan gick vi in till dem för att leka lite och för att fika. Världens godaste kaka hade hon bakat. Alltid kul att träffa K och H. :)

Sen till affären med syster för att handla och sedan tillbaka till päronens lägenhet (syster åkte hem). Jag och lillan åt middag framför tv:n. Hon satt i mitt knä och gosade. Hur mysigt som helst ju! Jag fick massor av kramar och pussar. Lillan hjärtat!! 

Efter maten gjorde hon två mega skitar och sen var det fullt ös medvetslös :)


Dockan fick på sig en blöja eftersom att den hade bajsat. Sen gick dockan till doktorn och fick plåster (den gula legobiten är plåster).


När dockan hade kissat togs blöjan av och dockan fick en rejäl utskällning av lillan då den skulle skärpa sig och allt vad det nu var. Haha!


Sen skulle lillan vara nakenfis men ha luva på sig. Så hon fick tröjan på huvudet. Gissa om hon sken som en sol?!Urkul ju!



Hon sprang med dockan och "luvan" och telefonen som har ett snöre. Fram och tillbaka som en hattifnatt.


Sista grejen blev att bygga torn med duplot. Hon sover gott nu i "sin" säng och jag väntar på mitt godnatt samtal från maken. 

Hoppas på en lika bra dag imorgon :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0