Full rulle!

Idag blev det en sån där dag då allt gick i ett. Rätt så kul men man blir ju lite trött.


Vi började dagen med att åka till simhallen. Lillan sprang till bilen ivrig att komma iväg. Mötte upp syster där då hon ändå hade simgrupper på morgonen. 
I simhallen började vi med att simma lite. 300 meter med en spattig dotter på axlarna lyckades jag knåpa ihop. Lillan sparkade på hon med men satt mest och hoppade. Blev ganska tungt att simma då men ändå kul med en utmaning :) 
Lillan plaskade en hel del i lilla bassängen med och doppade huvudet många gånger utan att få kallsupar. Hon vågade till och med hoppa från bassängkanten så att huvudet kom under vattenytan i hoppet. Så kul med en liten badboll. Men hon har samma problem som hennes morbror hade och det är att hon fryser så fort hon har doppat sig och blir blå om läpparna ganska fort. Vi myste med handduk ett tag och badade vidare sen. Hon gillar det och vill inte gå upp trots att hon fryser. 


Efter badet lunchade vi på stan och sen åkte jag och lillan till hamre ridskola för att titta på sm/nm i voltige. Vi såg det laget vi ville titta på och sen åkte vi därifrån. Lillan var ju lagom trött då.


Voltige är gymnastik på hästrygg. Hästen travar runt eller skrittar eller skuttar och sen gör någon eller några konster och gymnastiska övningar. Rätt häftigt att titta på.


Här tackar laget domarna för sig. De var superduktiga. Hoppas att de placerar sig bra. Lillan tyckte att det var superspännande. Hon pratade mycket om det senare när vi träffade syster och sedan pappa (min pappa).

När vi åkte ifrån hamre slocknade lillan i bilen. Hon fick sova en stund hemma i sängen. Sen packade vi in oss i bilen igen och for mot syster. Vi skulle gå på kulturnatta tillsammans.

Började med att åka till culturen för att göra en magnet och en spegel med egendesignade bilder. Därefter in till stan för ansiktsmålning för lillan.



Hon var så nöjd och så stolt! Sprang omkring och tjoade att hon var en fjäril och samtidigt viftade hon med armarna som vingar fladdrar. Fullt ös!


Vi tittade på brandbilarna.


Spännande värre!!
Nu började mörkret komma och härefter är det urusla bilder men jag lägger in dem ändå!!!
Vill ni inte se dem så är det bara att sluta läsa här och nu.


Det fanns prova-på ställen lite här och var. Lillan provade att jonglera, snurra tallrik och andra grejor med.


Fick bra snits på det där med att snurra tallrikar.


Syster visste hur man skulle göra iaf. Hon var duktigare än de som stod där och visade. 


Det fanns ponnyridning också. Vi spurtade dit och hade turen på vår sida för det var inte alls många barn efter lillan som fick rida.


Lillan var nöjd som tusan. Höll i sig för glatta livet och red på den snälla men envisa hästen. Hästen hette Jana. När lillan återberättade för morfadern vad hästen hette så blev det Jan. Nästan rätt.

Efter ponnyridningen for vi hemåt, åt mat med morfadern och sen gick vi ut på promenad halvt om halvt mitt i natten. Blöjorna hade tagit slut och det fanns bara en kvar. Så det var bara att knata till affären för att köpa nya. 


Lillan var ganska trött redan när vi gick. Hon var väl inlindad i en varm filt och jag själv hade dubbla tjocktröjor. 

På Coop (som vi gick till) var det nästan folktomt. Hur skönt som helst! Blöjor köptes och lillan fick en ballong.


Hon höll hårt i ballongpinnen :)



Min utsikt på vägen tillbaka.
Gick förbi syrrans väninnas hus och blev inbjuden att spela spel med dem. Syrran var ju redan där. Jakten på den försvunna diamanten blev det. Jag vann!!  En rafflande match som jag trodde var kört men jag lyckades till slut ändå!!!

På sista biten hem somnade Lillan. Endast 50 meter kvar då hon slocknade. Hon höll hårt i blompinnen och såg så himla gullig ut när jag packade upp henne ur filtkukongen. Min lilla skrutta.

Fullt ös medvetslös hela dagen. Lär sova gott inatt :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0