Ny bil

Vi har blivit med kombi! Inte en dag för tidigt. 

Vi åkte till Västerås för att kolla på några Saabar som vi hade sett på blocket.se. Den vi hade siktat in oss mest på var redan såld. Vi missade den med 90 minuter. Suck! Men det gör inget.

Åkte och kollade på några andra bilar på en annan bilfirma och fann fler Saabar samt andra intressanta bilar. 

Vi fick syn på en Citroën C5 som hade gått 13500 mil. Först tittade vi bara lite strött på den och siktade in oss mer på Saabarna som fanns där och så en Volvo var av intresse. 
Jag påpekade att Citroënen bara hade gått 13 tusen mil och det kan vara mer värt än att det ska vara en Volvo eller Saab. Och kanske tur var det.

Pappa kom dit och tittade på de bilar vi hade spanat på och så såg han Citroënen han med.
Efter lite babbel med först pappa och sen lite prutande på bilen så bestämdes det att vi skulle provköra dagen efter och göra en besiktning. Tanken var att vi skulle bestämma oss efter besiktningen. 

Maken tog bilen på en testrunda och besiktade den. Han ringde sen och sa att vi tar den! Helt underbart.

Efter en del pappersarbete var bilen vår!
Nu ska jag bara döpa den. Jag funderar på vingmuttern, bävern, uttern och silverpilen. Vad tycker ni?


Här är den iaf! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bävern nej snarare en silverfisk :) så silver kort o gott ❤️❤️Jättefin bil 😄

Svar: Han ska heta Åskviggen :P
Petra

2014-09-10 @ 21:55:58
Postat av: mormor

morfar tyckte deet var en fin färg inte skitbrun! jag silverpilen är inte dumt tycker jag

Svar: haha =) Nä blir inte silverpilen. Utan Åskviggen :P
Petra

2014-09-11 @ 15:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0