Firande

Jag och lillan firade Lillens viktuppgång med en glass idag. 


Man ska vara glad när det går som det ska. Dessutom har lillan skött sig riktigt bra de senare dagarna så då får man glass :)


Lillan passade på att leka i fontänen lite medan jag njöt av skuggan. 
Hon leker att det är fiskar som ska bli omrörda av hennes pinne. Stackars fantasifiskar, haha. 

Vi gick hem och skördade bland tomatplantorna på balkongen.


Fick ihop en liten bytta med tomater. Ska bli gott att mumsa på sen. 

Efter middagen idag hände något stort. Lillan gick på toaletten och ville ha sällskap i vanlig ordning. Hon satt där ett tag innan jag kom in (hade lillen vid bröstet i vanlig ordning) och sken upp som en sol när hon såg mig. 
"Mamma jag har bajsat jättemycket" sa hon. Hurraaaaa!!! 
Hon har haft bekymmer med bajseriet ett bra tag nu. Senaste panikbajsen skedde för en vecka sen typ och sedan dess har hon småkluttat på toaletten eller pottan. Bara det är framsteg i sig men ibland behöver man göra sig av med ett större lass och det kom idag, utan smärta, utan panikskrik och med ett stort leende på läpparna. 
Vi gjorde high-five och hon fick några pengar till spargrisen och jag lovade att hon skulle få en ny bamsetidning (som hon har tjatat om i flera flera dagar). Har man varit duktig så har man! 
Jag hoppas till gudarna att detta håller i sig och att hon får må bra :) min lilla skrutta ❤️

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt, heja mysan , bra jobbat 💖💖💖

Svar: 💕 fett duktig!
Petra

2015-08-19 @ 10:47:26
Postat av: Jossan

Provat forlax? Vi har haft samma problem här hemma men det har löst sig så att säga ;)

Svar: Nej vi har inte provat något annat än katrinplommonpure och päron och så. Men nu verkar det ha löst sig iom att hon går på toaletten själv. Men ska ha det i åtanke om det går åt pipsvängen någon dag :)
Petra

2015-08-19 @ 17:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0