Vallby

Det var strålande sol när jag var uppe för en amningspaus vid femtiden. Lillen åt och jag sov nästan. Jag hade bestämt att vi skulle fara till vallby friluftsmuseum om det var väder för det. Lillebror och svägerskan hängde på och maken åkte iväg och fixade med bilen. 


Lillebror läste på om jämtgetter. Lillan och svägerskan sprang omkring och tittade på djuren. 


Vi provade styltor. Lillan vågade först inte men sen fick hon tummen ur och klev upp på dem när jag höll i. Hon tyckte att det var svårt men kul. 


Nappträdet var välfyllt men lillan vägrade hänga dit sina nappar. 


Vi tittade på alla djuren så klart. Grisarna är allt annat än små men är ändå väldigt charmiga. Kan fortfarande tänka mig en gris som husdjur. 


Man kunde prova att spika med gamla hammare och prova andra äldre varianter av verktyg. Typ som en handdriven borr. Lillan kämpade på med spiken ett bra tag och lyckades fästa den i plankan utan att slå sig på fingrarna. 

Sen gick vi till caféet och fikade lite. Maken mötte upp oss på fiket och sen åkte vi tillbaka till lägenheten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0