Julpysslat

Idag har vi julpysslat. Mamma, jag och svägerskan gjorde varsin krans. Lillebror tittade på och passade barn. 


Det blev lite rörigt på bordet.


Här gjorde vi våra kransar. 


Denna gjorde jag till lillasyster o kaptenen. Det är de som hänger på vardera sida av kransen.


Svägerskans krans. Grymt snyggt pyntad.


Hade en krans över och massor av barr så jag gjorde en till. Ska ev ge bort den i morgon. 

Sen gick vi över till att göra julgrupper.


Mamma gjorde två stycken.


Här är den ena av mammas kreationer.


Svägerskans julgrupp blev jättefin. 


Så snygg! 

Hon gjorde en till sen också med det som blev över.


Jag hade köpt en kruka (stor som tusan) och hade två blommor över och mamma hade tre hyacinter över.
Superfin :) frågan är vem som ska ha den?


Denna gjorde jag till mormor o morfar. Lillan valde färg på hyacinterna och då blev det blåa. 

Det var dagens och kvällens aktiviteter. Bordet är nästan städat och det blev hela två påsar med jockel över efter vårat pysslande. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0