Redo

Nu är vi redo för julafton. Jag måste åka en snabbis till affären imorgon men det hinns med. Nemas problemas.
Allt är packat förutom kylvaror och lillans kläder. Vill inte gå in och störa hennes nattsömn. 

Idag har vi roat oss med att baka.
Lillan har verkligen fått någon förkärlek för bakning. Hon klagar på att hon inte fått baka på jättelänge när det bara har gått någon dag sen sista bakdagen.


Vi började med lussebullar. Gjorde degen och sen satte vi igång med annat medan degen jäste. 
Lillan gillade absolut inte jästen. Hon tyckte att det luktade för illa.



Först ut under jästiden var fudge. 



Sen blev det knäck.



Lillan hjälpte till så gott hon kunde. Hon fick röra lite i knäcksmeten INNAN den blev varm.


Hon är i alla fall världsbäst på att lägga ut formar.


När fudge och knäck var klart gick vi över till lussekatterna.


En plåt blev med vaniljröra i. 
Det blev på tok för mycket vaniljröra. Kom på sen efteråt att jag hade tagit dubbel sats till degen. 


Fina vart de iaf.


Det var dagens bak. Hann inte baka pepparkakor idag heller. 
Som jag har saknat en ugn. Nu äntligen kan jag baka igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0