Snölek

Har varit ute ganska mycket idag. Först var vi ute på förmiddagen. Lillan ville göra en snögubbe å åka matta.


Vi mötte upp tvillingarna så vi kunde leka allihop tillsammans. 


Efter väldigt många åk började de göra snöänglar istället.


Det var ingen kramsnö så de fick trycka ihop varsin liten hög som de gjorde till en snögubbe med morot till näsa och kastanjer till ögon.

Hade en morot med bara men den bröt jag i flera bitar.


Alla barnen kastade upp snö i luften och låtsades att det snöade. Detta gjorde dem tröttare än tröttast så vi gick hemåt för att äta lunch. På hemvägen stannade vi vid den lilla backen för att åka lite till.


Solen låg så fint mellan husen :)


Tjohej vad det gick bra att åka idag :) notera att hjälmen åkte på idag :) men mössan hennes kliade "något förfärligt" som hon själv sa.

Lillen låg i vagnen och sov men han var vaken ganska länge och studerade det vita på marken och storasysters aktiviteter :)


När maken kom hem drog jag med mig lillan till stora pulkabacken. Hon och jag åkte tillsammans från högsta punkten flera gånger och sen åkte hon själv från mitten några gånger. 
Jag var lagom frusen till kvällen sen efter två utelekar. Hade tagit på mig vinterskorna i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0