blä

inte riktigt så här jag hade tänkt att spendera alla hjärtans dags natten men vad tusan, man lever bara en gång.

Lillan har gnällt på magont hela dagen till och från. Hon behöver bajsa och i vanlig ordning håller hon skiten inne. Tänkte att det kommer väl i natt istället. Men nej, det kom kräkor istället.
Så nu är ju den stora frågan. Är hon magsjuk? Eller kräks hon för att hon är förstoppad? Eller vad?

När hon höll handen för magen och sa ajajaj för trettiofemte gången klämde jag lite på högersidan för att se att det inte är blindtarmen iaf. Ja jag vet att jag är något hysterisk och hispig. Men vad tusan. Hon pep ingenting när jag klämde på magen, såg bara ut som att hon slappnade av mera.

Får se hur denna natt ska sluta. Blir väl inte att jobba imorgon då min tanta lätt blir smittad och hon vill inte bli mer sjuk. Inte alls vad jag hade planerat liksom.

Jaja, bättre denna helg än nästa =) Eller hur lillasyster ;)



Kommentarer
Postat av: mormor

ett tips jag fick när björn var liten dra upp högerbenet och lägg mot magen då märker du om det gör ont

Svar: Ja mamma sa detsamma. Men hon har inte pipit om magvärk på ett tag nu. Får ta det sen om det återkommer.
Petra

2015-02-16 @ 15:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0