Bröllopet

I väntan på att mitt tv program ska börja kan jag uppdatera er lite om helgen som var. I fredags var de flesta bröllopsförberedelserna klara. Jag och lillasyster hade fixat naglarna samtidigt. 




Vi åt megatacos allihop (mamma, pappa, jag, maken, lillan, storebror, lillebror, lillasyster och kaptenen). Många blev det. 


På lördag morgon blev jag hämtad strax innan åtta på morgonen. Lillasyster skulle till frisören.


Håret blev fixat och hon blev sminkad.


Efter frisören körde jag brudparet till bröllopsfotograferingen.


Här har de precis fått se varandra i deras bröllopskläder för första gången.


Det togs en halv miljon bilder ute på bryggan i det kyliga vädret.


Fint som tusan blir det!


Buketten.


Efter lång stund på bryggan bytte vi plats till strömsholms slott.


Bruden ❤️


Efter slottet åkte vi till kyrkan för att möta upp familjen för familjefotografering och lillasyster och kaptenen spexade lite innan det var dags att gå in och gänga sig.


Lillebror hann ta ett kort på mig också :) 


Sen var det dags. En nervös brud och många åskådare. Brudgummen verkade inte alls nervös :)


De båda sa ja till varandra och de pussades så fint :)


Ni är nu man och hustru.


Brudens bästis spelade klarinett när de skulle skutta ut ur kyrkan efter ceremonin.


Så himla fina!


Utanför kyrkan hurrades det för fullt och vi kastade ris på brudparet. Lillan kastade mest ris av alla, hon tömde nog tre eller fyra påsar. 


Grymt kul det där med riskastning.


Jag körde brudparet till festlokalen sen. Där väntade först brudskålen och sen fick vi komma in till de fint dukade borden. Här är programmet som alla fick en varsin av.


De fina servetterna som jag och mamma och lillasyster sytt.


Elefanter som bordsplaceringshållare.


Bröllopstårtan. Hur god som helst. Kladdkaka i botten, sen vit choklad mousse och sen hallonmousse. Och så sugarpaste över hela tårtan.
Mums!


Bröllopsvalsen gick bra trots att klänningen var lång och det blev några små missar. Men brudparet bara skrattade åt det hela och valsade på :) 


Sista bilden får vara på min frisyr. Jag var chaufför hela kvällen eftersom att jag inte får dricka. Maken körde också folk hela kvällen.

Ett urkul bröllop som höll på långt in på småtimmarna. Klockan var två på natten när jag lämnade brudparet på hotellet. Klockan var tre när jag kollade på mobilen sista gången den natten. Klockan var över fyra när maken kom i säng hemma eftersom att han körde min storebror till Arlanda.
Fullt ös medvetslös. Inte konstigt att jag är trött än :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0