En lista


När fick du reda på att du var gravid? Tisdagen den 28 Oktober
Hur fick du reda på att du var gravid? Jag hade en nidblödning den 25 oktober. Köpte test så fort lönen kommit in på kontot. Testet visade omedelbart positivt.
Hur gammal var du? 27 år
Ungefär när blev du gravid? När maken var hemma och var sjuk någon gång i början/mitten av oktober.
Hur reagerade du? Jag blev glad så klart. Hade nästan väntat mig ett plus men känslan är ändå obeskrivlig.  
Hur tog pappan det? Han blev glad han med. Log med hela ansiktet.
Var graviditeten planerad? Ja!
Vilken vecka är du i nu? Vecka 21+1
Har du mått illa? Ja tyvärr. Ända fram till vecka 14 och sporadiskt nu med. Kommer endast på kvällarna fortfarande.
Har du halsbränna? Nej inte än *peppar peppar*
Har du ont av foglossning? Ja, mycket. Det ilar i ben/rumpa/rygg.
Har du mycket vätska i kroppen? Inte än men det börjar komma.
Har du några bristningar? Ja typ en miljon sen förra graviditeten och lär väl få en miljon nya nu med.
Har du en hormonrand? Nixpix
Är du extra känslig? Ja det kan man nog säga =)
Kissar du ofta? Inte på dagarna men på kvällen och morgonen är det ganska påträngande.
Har du/haft några gravidcravings? Inte vad jag kan komma på nu. Brukar komma på sånt i efterhand.
Vad vägde du innan du blev gravid? Massor.
Vad väger du nu? Mindre. 
När kände du dom första sparkarna? I slutet av vecka 19 (18+6).
När kände pappan dom första sparkarna? Igår (21+0)
Sparkar den mycket nu? Japp, varje kväll är det fullt ös medvetslös där inne.
Vet ni vad bebisen har för kön? Nixpix, vi ville inte veta.
Vad tror/trodde du att det är/var? Jag har en gissning. Säger sen när det närmar sig.
Vad tror/trodde pappan att det är/var? Han yttrar sig inte om kön :P Han är nöjd så länge han slipper föda barnet, haha.
Har ni några namn? Nä, jag skriver en önskelista men maken sätter ner foten när jag svävar ut med namnen.
Vad kallar ni bebisen just nu? Knodden
Hur många ultraljud har du gjort? Två, KUB och RUL.
Hur är bebisens läge nu? Lite hur som haver, snurrar runt som en galning.
När är bebisen beräknad? 6 juli 2015
När tror du att du föder? Säkert den 30 juni.
Var vill du föda?  Danderyds BB 
Vilka ska vara med på förlossningen? Jag och maken och behörig personal. Räcker gott så. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0