Bf +6

God kväll på er.
Hur står det till?

Här står allt stilla typ. Eller så.
Som jag skrev mitt i natten har jag inga direkta känningar som kan leda till någon förlossning eller så. 

Idag började dagen med sovmorgon (tack kära make). 
Sen frukost och en massa prat från lillan som tjattrade på om det ena och det andra och det fjärde. Lite FaceTime med mamma och sen åkte vi till jordgubbssjälvplocken i rotebro. 
Jag tänker väl att mycket hukande borde hjälpa att få igång något. Tyngdlagen borde göra sitt. Såg på instagram att andra blivande julimammor tänkt samma sak. 
Vi plockade en hel del och sen åkte vi till Ica maxi för att köpa det vi glömde igår när vi var där. Lillan var riktigt duktig och hjälpte till att påminna om vad vi skulle handla. Maken gick och funderade högt vad vi hade glömt. Ägg ägg ägg tjoar lillan glatt! Tack och lov för hennes minne ibland :) 


Nu är jag verkligen i min tionde graviditetsmånad. Heja heja. 
Vad mer har vi gjort idag då? 

Jo vi fick besök. Så jag ställde mig att skrubba spisen, handfatet och toaletten.  Köksbordet blev röjt (äntligen). Och maken drog ett varv med dammsugaren. Men jag har lite svårt med att han städar ibland eftersom att det ofta känns som om jag får städa upp efter hans städande. Dammsugningen skötte han helt okej men när han flyttar undan saker får jag alltid flytta undan dem till annat ställe sen. Det får ni inte säga till honom att jag har skrivit, haha! Det är bättre att han gör lite än inget! 

Men så kom besöket. Vi skulle fika tillsammans. Det blev pannkakor som jag gräddade. Gjorde fusksylt innan. En med hallon och en med jordgubbar. Hade även blåbärssylt och salmbärssylt att bjuda på. En riktig pannkaksfest blev det. 
Därefter städning med nerplockning i diskmaskinen. Så jag har faktiskt hållit igång idag, hela dagen typ. 
Känns det något då? Nä! 
Knodden sparkar på som en galning och det känns som om revbenen förflyttat sig lite av alla sparkarna. 
Trött är jag iaf. Men väldigt nöjd med att det är lite mer städat här hemma nu. 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vet hur det är att gå över länge, inget roligt alls... Kämpa på! Snart får ni träffa bebis!

Svar: Tack för all peppning :) helt underbart att läsa! Snart snart hoppas vi på att få träffa knodden :)
Petra

2015-07-12 @ 23:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0