Inga känningar

Nä, det går långsamt framåt här. Har inga känningar på att bebis skulle vilja komma ut. 
Med det menas inte att det är lugnt i magen. Det kommer sammandragningar om vartannat och det är tryck neråt men inte något som är regelbundet eller som är minsta lilla alarmerande. 

Jag har provat det mesta förutom ananasen. Det törs jag inte för det kliade så hemskt på tungan sist jag åt ananas så jag vill inte prova mer.

När jag och lillan var ute i sandlådan kröp jag omkring på alla fyra och grävde med henne samt gjorde sandkakor. Mina päron tyckte att jag skulle skrubba golvet för hand. Borde vara ungefär samma effekt, stå på alla fyra och kämpa. Det gjorde förbannat ont i knäna att krypa runt och leka i sandlådan. Hade med största sannorlikhet gjort lika ont att krypa runt på golvet i köket. 

På tisdag ska vi på överburenhetskontrollen. När vi fick den tiden av vår bm sa jag att jag förmodligen kommer att gråta blod över att ens behöva gå dit. Suck. Får väl se hur det kommer att gå den dagen. Är det ens värt att packa bb-väskan? Allt som ska med till BB ligger i knoddens säng just nu. Alla mina kläder och knoddens kläder vill säga. Maken får packa själv :P

Jag har tänkt mycket på den här längtan att få igång förlossningen. För jag vet att det kommer att göra ont. Jag vet att det kommer att ta tid. och jag vet att jag kommer att ångra att jag vill ha igång skiten så fort det är igång. Är det lite sadistiskt på något vis att vilja att förlossningen ska starta? Eller är det bara så naturligt att man bortser från allt det där onda? Förstår ni hur jag tänker? Man vill så gärna men ändå inte. 
Nä ni.
Ska försöka komma på något att hitta på till dagen som kommer. Något som är påfrestande för kroppen så att knodden kanske vill komma ut.  Kanske är ledordet! 

Kommentarer
Postat av: mamma

Lilla gumman den ena graviditeten är inte den andra lik. De där sammandragningarna kanske jobbar jättemycket och det kanske blir så utdraget när det sätter igång. Bebisen planerar bara ett schysst datum att fylla år på <3

Svar: Nä alla graviditeter är så olika! Jag håller tummarna för det bästa inför tisdagen.
Bebis väntar säker till den 23:e :)
Petra

2015-07-12 @ 10:37:05
Postat av: mamma

Lilla gumman den ena graviditeten är inte den andra lik. De där sammandragningarna kanske jobbar jättemycket och det kanske blir så utdraget när det sätter igång. Bebisen planerar bara ett schysst datum att fylla år på <3

Svar: :)
Petra

2015-07-12 @ 10:37:05
Postat av: mormor

pröva med att bowla det funkar

Svar: Jag kan inte mormor, har för ont i ryggen och höften redan av foglossningen. Vill gärna kunna röra lite på mig sen.
Petra

2015-07-12 @ 17:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0