Lördag

Det är svårt att hålla isär dagarna just nu. Men att det är lördag vet jag :) lillan ville ha lördagsgodis och det kunde hon väl få (om hon kunde sköta sig). Först ville hon inte alls lyssna och bara bråkade. Hon tycker att hon ska få göra exakt som hon själv vill nu när hon är storasyster :) det tycker inte jag. 
Men efter mycket tjafs och annat kom vi ut en sväng. Vi gick till lekparken vid 17. Lillan lekte med sina kompisar och sen gick vi till affären för att köpa snask. 

Eftersom att vi varit ute länge behövde lilleman ammas. Vi satt på en parkbänk och gjorde våra bestyr. Jag hade en sjal över mig eftersom att det finns såna tvära pissenissar som anser att amning är stötande. 
Lillan och jag pratade på om allt och inget. Skönt att få prata lite även om hon gärna skuttar runt samtidigt. 

Till centrum kom vi till slut. Lillan fick ett myggbett längs vägen precis vid ögonbrynet så hon såg alldeles sned ut i ansiktet. 
Vi köpte gottigott på Ica och sen stannade vi för en till andningspaus. Han ska hålla på och fjösa han den där lilla! 
Mjölken rann till idag. Har nu två meloner att bära runt på. Jäklar i min låda vad knöligt och hårt det är. 


Sitter med värmd vetekudde över brösten för att värma upp dem inför den kommande amningen. Förhoppningsvis släpper vissa knölar då och sen har jag pumpat lite nu. Vill absolut inte riskera någon mjölkstockning eller så. 

Maken är borta på äventyr så jag fick chans att prova att vara ensam med båda barnen. Det gick bra till slut. Lilleman somnade efter en amning och lillan somnade 15 minuter senare efter att vi läst om motsatser :) 
Så inget är omöjligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0