Sovardag

Idag (igår om man ska vara noga) var det en sovardag för mig och lillen. 

Lillan var till Skansen med sin farmor. De åkte strax efter nio på förmiddagen och kom hem närmare sex på kvällen (tror jag). Eller kanske klockan fem. Länge var de borta iaf. 

När lillan hade åkt på morgonen gick jag in och ammade lite och sedan lade mig i sängen för att sova. Har fått höra i några dagar nu att jag ser trött och sliten ut?! 


Kanske ser lite trött ut? Vad vet jag. Jag ser väl alltid ut så här? Eller? 
Skit samma! Jag kände mig pigg efter min lååååånga sovstund. 
Maken hann bli redigt rastlös medan jag sov, han duschade och plockade och spelade och sen åkte han och handlade. Han väckte mig för att kolla vad han skulle köpa och sen for han mot affären. 
Väl hemma igen var jag ordentligt vaken och satt och ammade. 
Sen tog vi oss en kortare promenad.


Satt på parkbänken efteråt och pustade. 
Det var riktigt varmt ute när vi promenerade. Solen värmde ordentligt men det blåste lite halvkyligt. Vi gick i mitt långsamma tempo och var ute och gick i lite drygt en timma. Då gjorde vi stop på mataffären och vid ankdammen. Sen stod vi ute tills svärmor kom med lillan. 

Jag har sovit ikapp mig tror jag. Men längtar ändå till nästa sovardag. 
Nu ska lillen få blöja och mat innan det är dags att sova för natten.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0