Barnmorskan

Var på mitt sista barnmorskebesök idag. Det kändes både bra och tråkigt. Tråkigt för att vi har haft tur att ha en ruskigt bra och trevlig barnmorska. Jag gillade den förra vi hade med men denna tjej var tusen gånger bättre. Hon är verkligen rätt tjej på rätt plats. 
Jag har fått tid att gå till Danderyds Sjukhus den 14 juli om knodden inte tittat ut tills dess. Det är då en överburenhetskontroll. Känns väl lagom kul. 
Barnmorskan klämde och kände på magen. Hon måttade och vi lyssnade på hjärtljuden. 
Sen frågade hon vart sparkarna var och då sa jag "uppe bland revbenen" men sa även att det känns nere mot ljumskarna också. Då fick hon en liten rynka mellan ögonen och sa att vi skulle göra ett ultraljud lite snabbt. Sagt och gjort. In i deras ultraljudsrum och kolla läget. Jovisst, knodden låg med huvudet långt ner i bäckenet, nästan helt fixerat. Hon frågade om jag hade mycket ont och svaret var JA. 
Idag på bussen skulle jag putta upp låsspaken med foten på barnvagnen. Det gjorde fasansfullt ont i bäckenet och höften. Så nu vet jag varför.



Denna bild tog jag idag.
Imorgon är det ny vecka och då kommer det flera lila bilder på bloggen.
Bara 14 dagar kvar nu. Jag hoppas innerligt att jag kan kasta den där lappen till överburenhetskontrollen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0