Lyckad dag

Vilken bra dag vi har haft. Lillan sov länge. Hon hostade lite under natten men inte ens en liten antydan till hosta på morgonen. 
Vi åt frukost 9:30. Innan dess hade vi legat och gosat i sängen lite. Mycket mysigt tycker jag. Lillan är väldigt mycket för hårda kramar och sätta pannorna mot varandra nu. Inte mig emot :)

Vi åkte till fjärilshuset sen och skulle titta på det som fanns där. Inte bara fjärilar. Finns sköldpaddor och vaktel och ödla och fiskar och hajar.


Det var lagom spännande med fjärilarna men hon pekade och sa åt mig att fotografera.


En del fjärilar satt stilla så man kunde fota utan bekymmer medan andra flög omkring.


Lillan hittade två som satt på stenarna och var stilla tillräckligt länge för att hon skulle vara nöjd. 


Väldigt vackra detaljer på de olika fjärilsarterna. 


Sen skuttade vi in i den nyaste delen som är akvariet. Att kolla på fiskarna och framförallt hajarna var väldigt spännande.


Det fanns två större hajar (mammahaj Och pappahaj sa lillan) som var mest spännande. Jag kunde knappt få lillan därifrån alls. Hon trivdes bra där vid akvariet. Det var en intressant utställning om vithajar där också. Föga intressant tyckte lillan men tittade ändå på allt som jag pekade på och berättade om. 


Sköldpaddorna var roliga också. Den minsta försökte sätta på en av de största. Jäkla pilska sköldpaddor, varje gång jag är på fjärilshuset är de på varandra som kaniner, haha. 



Många fina blommor har de där inne. Nästan alla hade en skylt som sa vad det var för sorts blomma. Just denna glömde jag så klart att kolla vad den hette.


Kl 13 var det matning av koi-fiskarna. Jag trodde lillan skulle få mata, det fick hon förra gången. Fler föräldrar och mor/farföräldrar trodde detsamma. Men arbetaren kom dit, kastade ut maten utan att säga varken bu eller bä och sen gick hon. Lite trist och många barn var besvikna. Men men, nästa gång kanske :) 

Lillan skötte sig väldigt bra på fjärilshuset. Hon höll mig i handen, gick nära och lyssnade ordentligt. 
När vi skulle åka hem fick hon något utbrott och smackade till mig i nyllet. Då fick hon inte ha sina gosedjur och sen vrålade hon järnet hela vägen hem. Hon fortsatte att vråla hemma med och slocknade sen. 
Förmodligen var hon vääääääääldigt trött. Hon har sovit dåligt i helgen i och med att hon hostat mycket. 
När hon vaknade igen (efter att jag väckt henne) pratade vi om slagsmål och att det inte är okej. Hon sa förlåt och var så där gosig och mysig igen.

Sen kom mamma o pappa hit. De har varit på semester en vecka i Grekland. Lillan skulle följa med dem till Västerås. Hon vart så till sig över att de kom hit och skulle visa varenda pinal i sitt stökiga sovrum. Även sånt som hon i normala fall inte rör skulle hon prompt visa. 
De åkte iväg alla tre och jag och maken är kvar hemma. Helt plötsligt känns lägenheten så himla tom. 

Vi tittade klart på ett avsnitt som vi började på igår. Sen åkte vi till Ica maxi för att handla.


Denna köptes och vi har så klart tittat på den med. Jag ville se den när den kom ut på bio men det var mitt i lillans sjukdomsperiod så det hanns aldrig med.

Vi har ätit god middag och bara tagit det lugnt. En bra dag verkligen :)
Tusen tack kära mamma o pappa för att ni tar lillan några dagar. Jag saknar henne redan. 

Imorgon väntar sovmorgon! :)

Kommentarer
Postat av: mormor

blomman heter Clivia står 2 såna hemma hos oss

Svar: Aha :) tack! Då vet jag :)
Petra

2015-06-16 @ 13:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0