Onsdag den 17 juni

hej.
Hur mår du?

Jag har dötråkigt hemma. Verkligen jättetråkigt. Visst är det skönt att få vila, men nu har jag vilat färdigt. Bebis vill inte ploppa ut just nu ändå verkar det som.
Har tagit en promenad idag med. Mötte upp en mamma från förskolan av en ren slump så jag följde henne dit och sen vek jag av för att promenera vidare. Så kul att få prata med någon. =)
Nästa vecka ska lillan till förskolan igen. Då blir det lite rutiner här hemma igen. Förmodligen kommer jag att längta efter att få vila då istället :P

Idag gjorde jag mig av med en massa glas. Alltså drickaglas. Lade ut en annons på fb om att jag hade cola-glas att byta mot en flaska pepsi. En kille vart i eld och lågor. Han kom idag och bytte med mig. Kul när man kan byta med varandra. 

Maken och jag bar ner grejor till källaren idag (igen). Skrivbordet som stod i sovrummet har stått i bitar i hallen sen helgen. Idag tvingade jag honom att gå ner med skiten. Dumt gjort egentligen för idag var det en som svarade på min annons om att sälja den. Så när vi kommer hem igen efter helgen måste vi hämta upp skrivbordet igen. Men hur skulle jag veta det :P Tur i oturen tror jag. Blir gärna av med skrivbordet. 
Det var en tjej som efterfrågade platta datorskärmar på den där köp-och-säljsidan. Jag sprang in och frågade maken om han kunde tänka sig att sälja en av sina. Min tanke är: vi blir av med skrot som inte används och vi får en slant för det. Det är väl inte helt fel? Maken ville tänka på saken sa han. Vet inte vad han ska tänka på, kanske vilken av dem han kan tänka sig att göra sig av med, hoppas jag. Jag förstår att han vill ha EN reserv om den han använder regelbundet går sönder. Men att ha TRE reserver (någon av dem kan han inte ha till den datorn han har nu heller) känns lite överdrivet. Men det är hans grejor så han får välja själv. 
Vissa saker gör jag mig av med och säger till sen. Det är lättast så. Han är lite av en samlare ibland, precis som jag. Som idag när jag bytte bort glasen, sa inget förrän det var överstökat, haha. Han blev glad över pepsin och när han väl hade tänkt till och insett att vi inte använt glasen sen vi flyttat hit så var det nemas problemas. 

Vilken lång analys över ren rapakalja. Har för tråkigt just nu. Ska bli skönt att få komma iväg imorgon och få pussa på lillan igen. Innan dess ska jag bara tvätta lite och sånt där ni vet. =) Ska bara, som Alfons Åberg.

 
Avslutar denna rapakalja med lite humor :P 
Jag tyckte att denna var rätt så rolig iaf =)

Kommentarer
Postat av: mormor

den var riktigt rolig

Svar: Hahaha inte så otippat att du skulle gilla den mormor :)
Petra

2015-06-18 @ 02:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0