Vinnarskalle

Vad gör man om man vill lära sig finska snabbare än sin mormor? 
Jo - då laddar man ner en app till telefonen där man kan lära sig finska. 
Den har både text och tal. 


Jag trycker på pilen och rösten säger det som jag har tryckt på. Sen sitter jag och härmar tills jag tror det låter okej. 
Nu har jag fått grepp om siffrorna 1-99. Får jag bara tänka lite så hänger jag med. 

Appen har även en "förhörsdel". Den säger ett ord och man ska skriva dit rätt översättning. Eller klicka i rätt ruta. Urkul!! 
Så förhoppningsvis kan jag mer finska än mormor snart! Mohahahaha!!!!! 

Jag ska vinna mormor. Bara så att du vet liksom. Hahaha. 
Tänker inte säga vad appen heter. Den är bara min!!! Hahahaha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0