Evighetsprojekt

Att städa är verkligen ett evighetsprojekt för min del. 
Jag vill så klart bli färdig så fort som möjligt men jag klarar inte av att bara köra en snabbis och sen dammsuga och sen är det klart. Jag vill göra allt riktigt ordentligt. Verkligen vrida och vända på varenda pinal och se om det är något att ha kvar eller inte. 
Sen kan jag bara inte ta ett rum i taget. Det finns inte på världskartan. Maken blir galen på mig när vi städar tillsammans eftersom att jag är överallt och ingenstans. Idag dammsög jag under våran säng. Hittade massa skräp, tusen strumpor som tillhörde maken, en bok och några pantflaskor och annat kolijox. När jag gick iväg med boken som skulle stå i bokhyllan tog jag så klart med mig något från vardagsrummet som skulle in någon annan stans och där hittade jag något nytt som skulle till ett annat rum. Så där irrar jag runt som en höna utan huvud. Men det brukar bli rent till slut ändå.

Började dagen lite halvhurtigt och sen dalade energin. Valde att gå och piska mattan som jag ska bli av med idag. Hur jobbigt som helst att smacka på den där mattan, träningsvärk hej hej. 

 
Mattpiskan klarade inte av hela jobbet. Den strejkade när mattan nästan var helt klar. Men det gick att smacka vidare med bara pinnen med. 
Tror ni inte jag fann makens strumpor inlindade i mattan också? Han har ta-mig-tusan strumpor exakt överallt. Jag blir aningens GALEN på alla dessa strumpor. 
Mattan är iaf rullad och snart kommer en snubbe som ska köpa den. 

Garderoben som jag ska måla är färdigstädad. Varför ens städa där egentligen när man inte spenderar så mycket tid där?! Vårat sovrum är klart. Tavlor har blivit upphängda med. 
Lillans rum behöver dammsugas igen!? Hur är det möjligt?? Jag har redan sugit där två gånger på mindre än en vecka. 
Badrummet är nästan klart. Bara toaletten, handfatet och brunnen som ska fixas. 
Köket är på g. Vardagsrummet är på G. Hallen var klart förut men behöver dammsugas igen. 
Nu ska jag skutta in i duschen. Stinker verkligen...

Pözz på er

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ny mattpiska på inköpslistan till ullared :)

Svar: Självklart =) Man måste ju ha en hemma :P
Petra

2015-03-26 @ 21:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0