Full rulle

Idag trodde jag att jag skulle vara uppe med tuppen och tuta och köra där hemma. Riktigt så blev det inte. Lillan gick upp vid 8. Hon hade kissat sa hon och gick väldigt bredbent, det hade alltså kommit väldigt mycket utanför blöjan. Sängen var blöt, tack och lov hade hon madrasskydd så att själva madrassen klarade sig. Klänningen hon sov i var dyngsur den med så hon fick ligga i bara blöjan och mysa med paddan tills jag och maken klev upp. Frukost och sen spelade vi spel. Jag började röja lite. Flera påsar med skräp plockades ihop. Maken åkte till sophanteringen med kartonger och sen åkte han själv helt självmant till Ikea *kors i taket*. Han fick för sig att sätta upp en lampa i lillans sovrum och den vi hade hemma var inte rätt sorts väggkontakt i. Så han skulle bara köpa en kontakt men kom hem med en helt annan lampa. Gissa om han var nöjd med sitt köp.


En sån här lampa pryder lillans tak nu för tiden. Så himla nöjd make som hade fixat och en ännu nöjdare dotter som kan tända och släcka lampan själv i sitt sovrum. Men det märks att han inte är kry än för efter lampfixeriet var han helt färdig och var tvungen att ligga och vila. 

Jag och lillan var ner till källaren med kolijox som inte ska vara hemma i lägenheten som några julgrejor och lillans lära-gå-vagn som hon är på tok för stor för samt hennes pulka som vi inte kan använda för tillfället. Hon vart mest ledsen över att vi gick ner med vagnen för den är ju bara hennes säger hon. Den är så liten att hon måste böja sig för att kunna knuffa på den ordentligt. 
Sen fick vi ett infall och gick till tvättstugan som var helt ledig idag. Bokade därför närmaste tiden och gick direkt för att hämta tvätten. Alla tre gick ner för det vart en del att bära. 

Så tvättstuga har avklarats under dagen samtidigt som tvättmaskinen har gått varm hemma och jag har parat ihop strumpor till förbannelse. 

Det är tusen grejor som behöver göras fortfarande där hemma. Men nu tog vi helg. Det har varit en lång vecka med sjuklingar och sånt. 
Imorgon väntar familjegympa med lillan här i Västerås.


Så här taggad är jag 😝 hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0