Pausa

Kan någon inte pausa lillans sjukdomar ett litet tag? Stackars unge har ju råkat ut för något varje vecka nästan sen början av februari.
Först hade hon ju krupp. Vi åkte in akut till Astrid Lindgrens barnsjukhus. Sen vart hon ganska pigg. I en vecka typ, nä en och en halv. Sen vart hon ju kräksjuk. Inte alls kul. Lite halvstressad att det inte skulle släppa till bröllopet men hon kryade på sig efter tre dagars kräkande.
Nu i fredags ringde de från förskolan för att hon hade feber. Sjuk igen. Ingen jäkla paus i skiten. 
Febern var bara början på höstblåsorna som dök upp sen. Suck! Först tänkte jag faaaaaan inte herpes det är livsfarligt för min del och bebisens del. Men så Kom jag på att det gått höstblåsor på förskolan. Halva hennes avdelning har typ haft det. 


Så här vackra är hennes läppar just nu. Kan ju tillägga att hon bara får pussar på pannan nu för tiden. 
Höstblåsor går över av Sig själv efter några dagar och bör inte återkomma senare om jag har förstått allt rätt.
Blåsorna gör tydligen lite ont och hon har gnällt en hel del. Stackars unge. 
Humöret hennes är det inget fel på (som man kan se på bilden). Energin är inte helt på topp men det är ingen dipp heller. 

När dessa blåsor är överstökade kan vi väl få några friska veckor? Snälla?!

Kommentarer
Postat av: mormor

höstblåsor vi går väl mot vår och sommar? bortsett från stackars lilla sötgöken

Svar: Ja men höstblåsorna skiter i vilken årstid det är. :)
Petra

2015-03-02 @ 22:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0