Vecka 26

Hej och hå. Igår var vi till mvc för rutinkontroller och mätning av magen. 
Vikten står stilla än, hade gått ner ett kg sen förra besöket vilket förvånade mig enormt mycket. 
Blodtrycket var lägre än vanligt 95/55. Jag brukar ha runt 110/65 eller så. Inte konstigt att jag kände mig lite yrslig igår då :)
Järnvärdet var 114.
Blodsocker 5,0
SF-mått 23
Knoddens hjärtslag 143.

Allt är noga dokumenterat i min fina bok.


Jag är nu i vecka 26. På tisdagar byter jag vecka.


"Endast" 104 dagar kvar till beräknad förlossning. Snart kan man ha hundradagarsparty. 


Det är kul med gravidappen som visar hur många procent av graviditeten som passerat. Den siffran tickar på stadigt. 

Jag mår ganska bra fortfarande. Cyklar till och från jobbet på dagarna. På kvällarna tar jag bilen. Det blir lite vardagsmotion på det sättet. 
Jag har hållit mig frisk, trots lillans sjukdomar. Kanske har bättre immunförsvar denna gång?!
Måste börja planera föräldraledigheten på försäkringskassans hemsida snart också. Det är mindre kul, tycker att det är ganska knepigt fortfarande. De har ju hunnit göra om systemet sen senast. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0