Balkongfix

Idag hade jag tillgång till bil. Det resulterade i besök i många butiker och slantarna for iväg. 
Ikea för lunch och köp av ram. 
Bauhaus för köp av ny balkonglåda och annat kul. 
Ica maxi för köp av snask.


På Bauhaus köpte jag ett nytt utehandtag Till balkongdörren. 


Vi har varit utan sen vi flyttade in. Denna passade perfekt men skruvarna skruvades inte åt. Så nu sitter den där den sitter men inte alls så att den kommer sitta kvar om man tar i den. Får väl ta ner den så att den inte blåser bort. Måste ringa pappa o kolla hur man ska få skruvarna att fästa.

Vi köpte balkonglåda. Lillan hjälpte mig att fylla den med jord.


Så duktigt hjälpreda :)
Köpte jord också så om någon behöver en säck eller två är det bara att hojta till!


Det tog en halv evighet att fixa med jorden men det var det värt. Nu är det ingen risk att den blåser bort. 


Planterade jordgubbar i den nya balkonglådan. 


Fixade till den andra lådan där jag ska plantera sallad om ett tag. Samt persilja som vi har försått här hemma.


Drog upp gamla plantor och satte en ny smultronplanta i den stora krukan. Passade på att röra runt i jorden lite så ny och gammal jord fick blandas lite.


Sist men inte minst så rensade vi jordgubbsplantorna som överlevde från förra sommaren. Tog bort alla bruna kvistar och så.
Lillan fick vattna allt och var riktigt duktig.  
Har en till sån där rund kruka som ska få ärtor snart. Har försått ärtor hemma och de är redo att flytta ut snart.

Köpte några fler byttor och grejor men jag återkommer med det senare. 
Sen var jag och svärmor iväg på en shoppingrunda bara hon och jag på dagen idag. Vad som köptes då berättar jag om några veckor. Tusen tack för idag kära svärmor :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0