inaktiv

Usch så trött man blir av flera nätters nattvaka. Fattar inte hur man orkade med sånt flera nätter i rad när man var yngre. Jag som ville gå på luciamovienight någon gång men jag lär väl somna mitt i filmen eller så. 
Jag har legat på soffan och dragit timmerstockar och lillan har suttit bredvid mig och tittat på film under tiden eller legat och myst med mig. 
Hon har haft feber hela dagen. Från 39 grader och neråt. Det lägsta jag mätte under dagen var 37.3 men det steg efter ett tag igen. Hon har fått alvedon med jämna mellanrum och var riktigt pigg på kvällen. 
Lillan somnade en stund efter att vi hade varit ute och luftat oss. Hon sov i en timma. 

Det vi har gjort idag mer än att ligga på sofflocket var att rensa på balkongen. Jag kastade mögliga stolsdynor och någon kudde som jag tyvärr glömt kvar där ute. Såg att den ena balkonglådan hade blåst bort. Läskigt att den bara flygit iväg. Den som jag hade planerat att plantera ärtor i. Jag måste köpa en ny blomlåda och ny blomjord och några fler andra plantor. Vore kul att komma iväg till typ bauhaus eller så. Kanske plantagen, eller lidl. 

Var ute och kastade sopor och de där gamla rakapparaterna. Lillan blåste såpbubblor och sen kastade hon lite freesbee. Inte undra på att hon sorknade sen. 


Solen sken och till och med vindarna var ljumna. Svårt att säga nej till lillan då om hon vill gå ut en kortis. jag tvivlar på att det är farligt för henne. 

Om det är rörigt skrivet, då ber jag om ursäkt. Kommer på mig själv att korrigera och korrekturläsa flera gånger utan att få ihop det ordentligt. Så nu skuttar jag i säng. Nattinatt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0