Karuseller

Idag var det viksjödagen. Det utlovades ponnyridning och karuseller. Ponnyridningen kostade 50 kr! Ganska dyrt men helt klart värt det om lillan vill rida. Idag ville hon det inte. Får bli nästa gång. 
Istället åkte hon karuseller med tvillingarna. 


Den här åkte de två gånger. Lillan satt med världens flin hela åkturen :)


Sen åkte de tåget och flinade ikapp alla tre. Pissenissen som skulle ta emot biljetterna tog aldrig min/lillans fastän jag sträckte fram den. Så därför behöll jag den så lillan fick åka ett tredje åk.
En biljett kostade 30 kr. Det är inte mycket egentligen men med tanke på skicket på maskinerna så kände jag att det inte gjorde så mycket om jag slapp betala en extra biljett. De var lite skruttiga och smutsiga. Är maskinerna i sånt skick är 30 kr lite i överkant tycker jag. 
Ungarna hade jättekul ändå och när regnet kom flydde vi fältet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0