Mittinatten

Lillan somnade vid 18 idag. Utan middag och utan krusiduller. Hon pep och gnällde efter förskolan och var väl kinkig hemma med. Hon hade två eller tre utbrott om onödiga saker. När vi serverade middag började hon pipa helt hysteriskt igen. Så hon fick nappen om hon gick till sängen. Det blev väldigt tyst och vi åt vår middag med frågetecken i pannan. Vad hände? Och framförallt varför? 
Tittade till henne efter en stund och såg då att hon sov som en stock. Jahapp, ännu fler frågetecken. 
Ska hon få sova vidare? 
Tänker hon bli sjuk igen? 
Eller tar hon bara igen sömn som hon missade när hon var sjuk förra veckan?

Vi lät henne sova. Trodde nästan att hon skulle sova hela natten. Men klockan 23:40 kom hon tassandes (och skrämde skiten ur mig). Hon var hungrig, vilket inte var så konstigt eftersom hon somnade innan middagen. 


Blev en sån där mitt i natten fika idag, eller ikväll eller inatt. 
Sen satt vi i fåtöljen och myste lite. Läste en bok och nu ligger hon i sin säng med paddan. Jag måste sova känner jag så hon får ha paddan tills vidare. Förhoppningsvis somnar hon snart ändå. Annars är det nog en väldigt trött skruttunge som får gå till förskolan imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0