Regnväder

Det regnade när vi vaknade i morse. Det regnade när vi gick till förskolan. Det regnade när jag gick för att hämta lillan. Inte mig emot, och verkligen inte lillan emot heller.


Jag hittade makens regnjacka som passade mig alldeles lagom idag.


Lånade lillans paraflax på vägen till förskolan. Hon vill ju ändå ha den när det regnar ute. 

Vi stannade och hoppade i pölarna eller ja, lillan hoppade och jag dokumenterade. 


Hopp hopp hopp.


Plask!

Så kul man kan ha. Underbart med vatten som kan underhålla barn i en halv evighet :) just vid dessa vattenpölar fanns det dessutom en parkbänk för den trötta mamman att vila sig på medan lillan skuttade och plaskade. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0