Stadiongirot

Dagen vi har väntat på är äntligen här. Min väckarklocka ringde 07.00 och jag snoosade till 07.24. Då klev jag upp och gjorde smörgåsar till frukost som skulle intas lite senare. 
Lillan ville inte riktigt vakna men när jag berättade vilken dag det är så blev hon genast lite piggare. 
Mycket kläder skulle på. Det regnade och var ganska svalt ute. Lillan skulle prompt ha regnmössa och paraply med sig.


Redo tjej. 
Klockan hade inte slagit åtta ens här.


Vår packning.
Picknick filten glömde jag så klart i bilen sen när vi väl kom fram. 

Vi åkte bil, jag och lillan, in mot staden. Jag gillar inte att köra bil i stan, det hetsas och tutas så mycket där. Men efter en liten stunds studerande av karta så kände jag mig ganska säker på vägen dit. 
Vart vi skulle? Till stadion så klart. Ni vet den där gamla som var huvudarena då Stockholm hade sommar-OS 1912 :) 


Vi kom fram så att vi skulle hinna i tid till registreringen. Tror de behöver förbättra informationen om registrering för knattarna inför nästa år. 
På hemsidan stod det att registrering sker kl 09.00 så vi var där till den tiden. Men när vi kom fram sa de att det inte behövdes och vi fick ingen nummerlapp heller. 
Det gjorde inget, vi gick in på stadion och hittade en plats att äta frukost på. Hade jag kommit ihåg picknickfilten hade vi kunnat sitta ner men nu blev det att stå hela tiden för min del medan lillan kunde sitta i vagnen. 


Vi hade utsikt över hela stadion och såg på när den historiska första starten på denna tävling gick. Detta är första upplagan av denna tävling och det kändes ganska stort ändå att få vara med och titta samt att lillan fick tävla.


Lillan värmde upp inför loppet genom att köra i vattenpölarna fram och tillbaka. 


Sen drog det ihop sig till tävlingsstart. Alla knattarna fick en varsin nummerlapp till slut och de tog namn för att kunna presentera dem i högtalarna. Lillan var taggad och tyckte nog han bubblade för mycket och ville bara få köra iväg istället.


Här är en bild från mitt i loppet. Hela hundra meter skulle de trampa :) lillan cyklade på glatt och såg till att jag hängde med också. Hon trampade inte alls på så mycket som jag vet att hon kan men hon var glad ändå.

Det blev prisutdelning och alla barnen fick en varsin medalj. Sen fick de dricka blåbärssoppa och äta banan och korv. 
Lillan ville bara ha blåbärssoppan. 


Se så fin medaljer de fick. 

Vi åkte hem till svärmor för att visa upp medaljen och då hann lillan slockna ett tag i bilen.


Utslagen skruttunge. 
Dagen har varit mycket lyckad. Lillan skötte sig bra på stadion och hade jättekul. Hon ville cykla igen direkt när vi kommit i mål. 
Jag håller tummarna för att tävlingen återkommer till nästa år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0