Vårruset

Idag var det dags för vårruset. Jag brukar inte direkt vara nervös för det men i år var jag något pirrig. Det kändes så orutinerat av mig. Jag har inga problem att gå fem kilometer oavsett dagsform i normala fall men med en kula på magen och en härlig foglossning så var jag lite nervös.


Klädde mig och gjorde mig redo hemma. 

Mötte upp L på vägen till tåget och sen var det bara att tuta och köra. 

Jag, L och A gick tillsammans. Vi som inte kunde/fick gå snabbt av olika anledningar :) Jag och A pga graviditeter och L pga återhämtning av lunginflammation. 
Vi startade tidigt, redan i fjärde startgruppen, för att slippa komma fram vid midnatt. Det kan ha varit väldigt klokt för oss. Vi kom efter redan vid startområdet men det gjorde inget. Vi lunkade på i lagom takt för vår del och höll till höger som man skulle.

Till slut kom vi i mål. Det tog en timma och tjugo minuter. 


Lillan sprang in oss i målet de sista 75 metrarna.
"Spring mamma, spring" ropade hon glatt och drog i mig för att få mig att gå snabbare. 
Lillan fick också en medalj när hon gick i mål, haha. 


Så här nöjd är jag med min insats :) 
Jag kom i mål, jag har inte gått sönder och förlossningen startade inte (för någon av oss). 
Nya tag nästa år :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0