Ledigt

Lillan har vaknat tidigt som tusan i helgen. Självklart sov hon länge idag istället. Därför ringde jag förskolan och sa att hon fick ledigt för dagen. Hon sov till 9. Det är inte direkt superlänge men längre än vad hon sovit i helgen iaf. 

Vi tog det lite piano i morse. Låg i sängen och gosade, lång frukost och sen lite häng i fåtöljen. 
Jag tänkte först att vi skulle gå på bio. Men lillan bråkade och tjafsade om såna oväsentliga grejor att jag fick spunk. 
Hon bad om förlåtelse och kramades. Så då åkte vi iväg på annat skoj istället. 
Först gick vi till syaffären och beställde en gardin. 
Därefter biblioteket för att lämna tillbaka böcker. 
Därifrån till busstationen så vi kunde hoppa på en buss. Klev av tidigare än planerat och tog oss en promenad.
Kom fram till Ikea. 
Åt lunch.


Fick fina pengar i växel :) gissa om lillan blev superglad över att se Pippi på pengen.
Lillan var i lekrummet medan jag och lillen körde ett varv på Ikea. 
Åkte hem.
Gick till biblioteket för att låna böcker.
Gick till Ica för att hämta ut paket. Passade på att köpa grejor till middagen. 
Gick till Apoteket för att handla zyx till maken som låter som sju svåra år :) 
Skuttade hemåt.
Lagade mat och hängde tvätt.
När lillan somnade kände jag mig väldigt nöjd. Vi har gjort massor. Hon har fått leka och jag har fått strosa på Ikea i mitt eget lilla tempo. 
När lillen somnade kände Jag mig extremt avslappnad. Är så trött att jag ser i kors :) 
I morgon är det åter förskola. Lillen och jag ska till BVC och sen ska vi handla :) Yey! 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0