Rivning del 2

Oj vad kul det är att demolera andras hem, haha. 
Idag började jag med att bära ut massor av bråte från gårdagen och lägga det i släpet. Släpet var tomt när vi började och fyllt till kanten när vi avslutade för dagen.


Vi tog bort de sista listerna längs golven och sen började jag med taklisterna. Lillasyster har lite lätt svindel så jag är den som får klättra på pall.



När sista taklisten var nertagen började taket svikta lite i ena hörnet så jag tänkte "äh, vi satsar". 
Jag var lite rädd för att dra ner taket först. Vet inte riktigt varför men jag tror jag hade en tanke om att allt bara skulle braka ner i huvudet på oss. 
Men jag provade (skickade ut lillasyster till hallen först så klart) och det gick bra :) 


Det gick fort att ta ner taket. Jag känner dock att gäddhängsmusklerna har fått arbeta mycket. 


Mycket spindelväv fanns det i taket, ni vet sånt där filmväv som man ser i filmer men tror är fejk. 


Grymt kul var det iaf att ta ner taket. När takplattorna tagits ner blev det lite dragit och svalt i rummet. Det är magiskt hur bra de isolerade :)


Så här naket är det i taket nu. De där reglarna som sitter där ska väl ner de med men det får kaptenen ta hand om. Jag vill inte riskera att förstöra ursprungstaket mer än det lilla hål som blev igår. 

Kul att riva, mindre kul att städa efter sig, haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0