Rivning

Lillasyster och kaptenen ska renovera sitt sovrum och även de andra rummen där uppe om jag minns rätt. 
Lillasyster frågade mig om jag ville hjälpa till med förberedelserna, det vill säga riva tapeter, ta bort en garderob, riva ner tak och ta bort golv. Det låter väl kul att gå bananas med kofoten tycker jag så vi gör väl ett försök. 
Jag har tagit bort lister och rivit tapeter förr, men aldrig har jag rivit en garderob. Men det var så kul så! 


Vi började med att tömma rummet helt. Lillasyster hade gjort ett bra förarbete. Sängen skulle flyttas på och det behövde hon hjälp med. Det var ju nemas problemas att flytta sängen. Hade räknat med att den skulle vara supertung men icke. 
Lillan har hjälpt till hela dagen. Hon fick lov att ta alla pengar hon hittade på golvet om hon hjälpte till att plocka upp skräp, vilket hon gärna gjorde. 


Garderoben var spikad med tusentals spikar och skruvar som var väldigt gamla och sköra.


Inte lite beroendeframkallande det där inte, haha. Hur kul som helst ju.


Syrran kunde börja lossa lister och riva tapeter när väggen på garderoben var borttagen. 


Lillan hjälpte till på sitt lilla sätt. Hennes ficklampa var kanoners när vi skulle inspektera taket och se hur vi skulle göra :)


Lillan frågade hela tiden varför vi hade sönder huset och sa att kaptenen skulle bli jättearg när han sett vad vi hade gjort, haha. Men kaptenen verkar nöjd hittills, han har bara hört om framgångarna via telefonen än.


Det blev tomt i hörnet där garderoben har stått :)


Lite bråte blir det ju! 


Allt detta är från garderoben.
Det var väldigt kul. Blev lite stiltje när jag hade bekymmer med de sista tre balkarna/plankorna. Men då hjälpte jag till med lister.
Imorgon ska allt bäras ut till släpvagnen. Det är mindre kul vill jag lova. Men allt det roliga har tråkiga förberedelser eller efterdyningar. 

Nu är det dags att sova. Nya tag imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0