Landet

Kort efter att jag skrivit det förra inlägget ringde pappa och sa att lillan kräkts i bilen. Åksjuka nu igen. Hennes ena prinsesskrona fick kastas. Men det vet hon inte om än. Tur att jag köpte två.
Efter lite duschande och några turer till tvättstugan var iaf kläderna rena. 
Vi åkte till landet som planerat. 


Pappa har byggt en ny vedbo (tror jag). Mammas uppgift var att måla den.


Supersnygg färg blir det iaf. 


Efter en kort inspektion av bygget gick vi ut en sväng i skogen. Lillen fick mat innan och sen gick vi. Pappa stannade kvar med båda barnen. Stackaren, han får alltid stanna kvar med barnen fastän jag vet att han älskar att gå i skogen. Men det är väldigt snällt av honom att ställa upp och passa dem.
Jag och mamma och lillasyster och kaptenen traskade ut. Har ingen aning om hur länge vi var ute och gick men säkert alldeles lagom länge :)


Såg ett träd som var helt kluvet eftersom att det blivit träffat av blixten.
Vi plockade en del svamp. Jag hittade både trattisar och gula kantareller. Kul för syrran och kaptenen som fick ta med sig allt hem :) 

Nu ligger alla för natten. Lillan "sover borta" för första gången sen lillen kom. Hon sover i storstugan mellan mamma o pappa och jag o lillen sover i lillstugan.


Vi har det så mysigt så :)
God natt folket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0