Måla

Ska skriva om gårdagens aktiviteter senare. Var ju på mässa.

Idag har jag lillan hemma för sista dagen denna sjukdomsperiod. Eller tillfälle kanske är mer rätt ord. 
Har ringt till förskolan och sagt att hon ska komma imorgon iaf. 
Får hoppas att hon håller sig frisk nu ett tag. Hoppas är ledordet. 

Vad gör vi en dag som denna då?
Jag fick lite sovmorgon. Lillan kom o ville sätta igång paddan 07:30. Så då fick hon väl det då. Sen kom hon in igen vid nio för att ha sällskap när hon kissar. Så då fick hon väl det då. Sen frukost och sånt där man gör på morgonen. Lillen åt lite och sen lekte han i gymmet.


Han är på g att rulla från rygg till mage. Är inte långt kvar tror jag. Men bara för att jag skrev så nu så lär det väl dröja tills efter nyår.
Efter gymmet åt han massor och somnade. Då passade jag på att måla med lillan som hon har frågat om i några dagar.


All färg bor i en av de runda förvaringsboxar som lillan har i sitt sovrum.


Klickade ut färg på en engångstallrik och sen var det bara att måla.


Lillan och jag har plockat stenar på våra promenader så hon ska ha något att måla på (mer än papper).
Tänkte att jag ska lacka stenarna sen så kan man ha dem som dekoration i krukorna på balkongen sen :)


Så här tjusiga och färgglada blev lillans stenar :) blir fint sen i vår när man planterar på nytt igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0