Pysseldag

Idag har lillan fått vara hemma från skolan. Tanken var att hon skulle gå men hon var väldigt trött och ganska hostig så vi tog ledigt från föris idag. 
Jag hade bara en plan för dagen och det var sömn! Lillen vaknade många gånger under natten och skrek. 
Men den planen gick i stöpet när lillan var hemma. Bara att planera om.
Jag funderade ett tag på att dra till ishallen och åka skridskor men lade de planerna på is, höhö.

Såg att vårat bibliotek hade pyssel för alla barn idag så vi skuttade dit. 


Kom dit lite före öppning så lillan passade på att dansa och sjunga.


Här är hennes lykta som hon pysslade ihop. Biblioteket bjöd på glasburk och allt pyssel. Man fick själv stå för kreativiteten och tålamodet :)
Lillan skulle så klart ha glitter! Så nu är det glitter överallt! 

Efter bibblan tog vi bussen till donken då jag sett att veckans bok var "när Ida gjorde hyss". Lillan var helt i extas över att få god mat och en helt ny bok. 

Väl hemma igen drog vi fram pyssellådan och målarlådan.
Jag tänkte att vi kunde göra en kuslig välkomstskylt.


Ritade mönster.


Klippte ut två likadana och limmade ihop dem samt häftade ihop. Häftade ihop för att få lite mönster i kanterna. 
Sen var min tanke att det där spöket skulle målas svart, men jag fick inte välja själv. Det blev ett rosa spöke.

Medan spöket torkade gjorde vi varsin spindel med piprensare och kastanjer.


Lillans spindel.


Min spindel.


Se sånt glatt spöke vi fick ihop.
Välkommen-bokstäverna köptes på Ullared. Köpte en stor påse med massor av bokstäver. 


Nu hänger den på dörren och ser "läskig" ut. 

Vi målade på stenar också.


Full koncentration. 
Den där plastmattan på bordet köpte jag också på Ullared. Den är helt underbar! Lillan älskar den och tar fram den så fort hon vill måla. Inget krångel med tidningspapper som ska läggas ut för att skydda bordet.


Jag vag tvungen att måla också så då gjorde jag en liten nyckelpiga :)

Får se vad vi ska hitta på i morgon då :)

Kommentarer
Postat av: mormor

ja det är inte mycket om förändras när du var liten målade vi på stenar och redan då blev det en nyckelpiga

Svar: Jag minns när jag och morfar plockade stenar och när vi målade ihop. Lite därför som jag kör samma med lillan nu. Perfekt sysselsättning :) lite roligare och mer spännande att måla på stenar än på papper 😛
Petra

2015-10-29 @ 23:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0