Tvätt

Åh vad det är kul att tvätta. Lika kul nästan jämt.

Igår hade lillan sin första nattliga olycka sen hon slutade med blöja. Hon råkade kissa i sängen. Låg och ropade "hjälp mamma" på morgonen. Stackarn vågade inte röra på sig alls.
Så det var bara att riva ut allt ur sängen och tvätta. Passade på att riva ut allt ur vår säng med. Eller ja, iaf påslakan och örngott.
Det fick köras igår. 

Idag rev jag ut rubbet ur vår säng. Hade bokat tvättid så jag kunde köra täcken och kuddar och madrasskydd.
Så nu ser vår säng väldigt naken ut. 


Körde en maskin med rött och färger i ungefär de tonerna.
Nu körs ännu en maskin med vittvätt.
Jag går emot den "gyllene regeln" om att aldrig köra vitt efter rött. Orkar inte bry mig just nu. Många maskiner som körs blir det. 
Fördelen med att köra lakan och sånt är att det är lätt att vika och stoppa undan. 
Mina kläder är lätta att stuva undan och barnens med. Makens med egentligen men han ska göra själv tycker jag. Går väl sisådär.


Här är hans rena tvätt som har legat ett bra tag. Lär väl ligga ett bra tag till. Men är det inte borta till nyår så skänks det bort, haha. 
Nåde den som smsar eller ringer honom och säger till om detta nu. Han har blivit tillsagd om tvätten redan. 

Nu är snart vittvätten klar. Ska stoppas in i torktumlaren och då kan jag kanske duscha om lillen tillåter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0