Nej

Nej, jag har inte målat. 
Nej, jag har inte orkat.
Nej, bara nej.

Vill inte, kan inte, orkar inte, det är vad som snurrar i huvudet just nu. 

Jag har inte legat helt på latsidan men det som jag verkligen ville och behövde göra var att måla.


Den lilla herrn i huset ville inte vara med på det jag ville göra. Han skulle inte ligga på golvet. Han skulle inte vara i famnen. Han skulle inte vara i vagnen. Och han skulle definitivt inte vara ensam en kort stund så jag kunde gå och kissa. Men det fick han göra ändå. 

Det enda som dög var sängen. Inte hans säng utan våran säng. Han ska ligga och hålla mig i ansiktet eller hålla min arm eller så. 
Ganska mysigt är det faktiskt men nu ville jag göra annat egentligen. Råkade somna när jag skulle natta honom och då tänkte jag att det var lika bra att sova vidare. 

Har varit till affären för att köpa tillbehör till middagen. 
Har tvättat och kört diskmaskin.
Har vikt tvätt och lagt det på sin rätta plats (medan lillen skrek hysteriskt så klart). 
Har hängt den nytvättade tvätten. (Detta eviga tvättandet).
Har lagat mat och haft trevligt sällskap vid middagen. 
Har fått laborationsrapporten inskickad. 
Har burit ner snowracern till källaren. 

Middagen som serverades var oxbringa med potatis/blomkål/broccoli/morot/kålrot och pepparrotssås. Mums tycker jag. 
Lillan gillade det men inte såsen. Lillen däremot älskade såsen :) 

Men återigen, nej, nej, nej. Garderoben är inte målad. Det tråkigaste är kvar (tejpa kanter) sen är det bara skoj resten. 

Nya tag nästa vecka med den där garderoben. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0