Vad händer?

Mina barn har oftast sovit gott. Lillan sover hela nätter med undantag då hon är sjuk eller har mardrömmar.
Lillen har sovit hela nätter i flera månader.

Men helt plötsligt från ingenstans är de vakna mitt i natten. 

En förälder på förskolan frågade hur barnen sov. Jättebra svarade jag. Snacka om att jinxa alltihopa!! 

Lillen har vaknat vid 3-4 i flera nätter nu. Då tycker han att vi ska leka. Han brukar somna om efter en kvart, tjugo minuter dock. 
Lillan har kommit in till oss vid 2 och ibland tidigare för att sova i vår säng. 
Jag bär tillbaka henne när hon somnat om. Vissa nätter kommer hon flera gånger. Efter klockan 6 får hon ligga kvar för då är det så nära uppstigning men annars bärs hon tillbaka. 

Nu ikväll vaknade ju lillen efter ett tags sovande. Han var dock väldigt trött och somnade om lätt vid nya nattningen. 

Lillan kom upptassandes kl 00:30 för hon inte ville sova mer. Jag läste en bok och då somnade hon om. Men så kom hostan och så vaknade hon igen.


Gav lite medicin, satte på mössa och öppnade fönster.
Gick på dass och när jag kom tillbaka sov hon igen. Bara hålla tummarna att jag får sova lite innan det är dags för nästa barn att vakna :) 

Jag hoppas att detta bara är en liten fas de är inne i :) 
Visst är det mysigt när alla ligger i sängen mitt i natten men också väldigt trångt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0