6 månader

Det var dags för Lillens sexmånaderskontroll idag. 
Vi har varit till läkaren ganska många gånger den sista tiden så han är inte direkt ovan vid att någon klämmer å känner på honom. 

Igår var vi till läkaren igen. Han hade blivit sämre under helgen och då tyckte jag att nu får det räcka. Vi gick dit och han fick penicillin igen. Stackars unge ❤️.
Han rosslar mycket i lungorna igen och han har haft feber. 
Så på måndag nästa vecka är han klar med penicillinkuren.
Han fick även betapred som är kortison samt andas i ailos. 
Idag vid återkontrollen fick han andas ailos igen. Det lät mycket bättre i lungorna i dag men ändå inte bra. 
Ny tid till nästa vecka.

Efter läkarbesöket var det dags för besök på BVC.
Han skulle besiktigas och vägas o mätas.
Jag var lite pirrig inför vägningen eftersom att ätit dåligt till o från när han varit sjuk.

Vikten stod på 9306 gram och längden blev 70,8 cm.
Han växer som han ska och följer sin kurva.


Lilla skrutten som har lagt en skit i blöjan medan jag skrev så nu får jag "jobba". :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Redan ett halvår! Tiden rusar iväg! Hoppas han kryar på sig snart lille gubben. Kram

Svar: Ja tiden går alldeles för fort just nu. Vi håller tummarna för att han kryar på sig snart vi med :) kram på dig!
Petra

2016-01-14 @ 23:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0